Stránky

pondělí 17. dubna 2017

Ještěd Skyrace

Běh v horách.Navíc v rámci mistrovstí republiky ve skyrunningu, co víc si člověk může přát. 24km s převýšením přes 1600m musí lákat snad každého. Navíc s limitem závodu 6 hodin, je závod bez problému přístupný i většině hobíků.

Budík naplánován na 6:15. Klasicky se budím už dřív, zabaleno mám už z minulého večera, tak aspoň nemusím spěchat se snídaní.

Po 7 odjíždíme z Pardubic. Až do Jičína cesta utíká podle plánů – v Jičíně odbočím o jeden sjezd dřív (stejně jako v prosinci, když jsem jel na zimní verzi  Ještědu) a koukám, že tam zastavujou policajti. No co, nadýchat nemám co, tak se jich aspoň zeptám na cestu…“Dobrý den, silniční kontrola. …Vše v pořádku a teď nám ještě dýchněte“ ..No aspoň sem se rozdejchal na ty kopce co mě čekají :D
Každopádně jakožto člověku s geniálním orientačním smyslem se mě pak podařilo minout ještě jednu odbočku a místo na Turnov si to mířím na Mladou Boleslav. No co,cca 15 km zajížďka ještě nikoho nezabila a aspoň jsme se podívali do nových míst J

Po deváté už dorážíme na parkoviště pod Ještědem. Klasika – vyzvednutí startovního čísla, pokec se známýma lidma, přestroje, rozběhání, no však to znáte. Jediné co řeším, jestli vzít hole nebo ne. Nakonec se rozhoduji, že to dám bez nich a nakonec to nebyl úplně špatný nápad. Na kamenitém výstupu na Ještěd bych je stejně moc použít nemohl.

Start

Start v 11 a za zvuků AC/DC jdeme na to. Rozbíhám to hodně pomalu, na začátku se rozhodně chleba lámat nebude a už jsme pod Slalomákem – černá sjezdovka vedle skokanských můstků, vypadá dost děsivě. Než se pod ní dostanu, tak elita jí má už skoro za sebou J Místama jsou na sjezdovkách ještě zbytky sněhové nadílky, která stoupání trochu stěžuje, ale v těchto partiích mě skvěle drží boty Salming T2 trail a nedochází snad ani k jednomu podsmýknutí. Nahoře otočku a skoro hned v zápětí sbíháme vedlejší sjezdovku dolů. Zde přichází moje největší krize závodů. Výběhy OK, ale seběhy mě prostě dobře nedělají. No co může přijít po seběhu – další kopec nahoru a pak zase dolů. Tím by se dal vlastně popsat celej závod :D

Zde pro představu, jaký kopec na nás čekal hned po startu :-)

Na první občerstvovačce na pláních si dávám banán,colu a frčím dál. No co psát teď..prostě kopec dolů, kopec nahoru, kopec dolů, stometrová rovinka, kopec nahoru a jsme na druhé občerstvovačce na pláních. Opět jedu na banán a colu a jelikož nás v zápětí čeká první výběh na Ještěd, tak si dávám trochu carbosnacku. Mimochodem na občerstvovačce mají zrovna i nějaké psí cvičení či co. Si tak říkám, že kdyby je pustili, tak by nám to znatelně zlepšilo časy, až bychom před nimi utíkali.
První výběh na Ještěd probíhá celkem v pohodě, daří se mě zde i pár lidí předběhnout nebo spíš možná předšplhat, jen těsně před koncem kde je drobnej štěrk občas uděláte krok nahoru a dva dolů sjedete. Nahoře jsem se rozhlídl po kraji a viděl jsem jen mlhu (kterou jsem měl ale před očima z toho kopce, jinak něco málo vidět bylo :D) No nic, čekat nebudu a šup ho dolů, i když to z kopce bolí. Na třetí občerstvovačce si dávám magnésko,banán a colu a vzhůru na poslední  400m stoupání na nějakých 2km.

1. výšlap na Ještěd

Cesta utíká vcelku bez problémů, sem tam nějaká ta mokřina. Do jedný jsem mimochodem zapadl nad kotníky, tak jen koukám, jestli jsem v ní nenechal i čip, ale naštěstí ne. Dvě kila bahna na každý noze je přesně to co v závěrečným stoupání chcete J  Vybíháme z lesa a už vidíme Ještěd. Bohužel nahoře, hodně nahoře a vede k němu strmá cestu. Zde jsem měl při zimním závodě krizi, že jsem si musel i odplivnout, dnes zde krize nepřichází a celkem v pohodě si šplhám nahoru. Občas se povede i nějakého toho závodníka předhonit. Nahoře oproti zimní variantě poslední občerstvovačka s čistou vodou. Díky za ní, po tom kopci se vážně hodí! Dva loky a vzhůru dolů.

Lehce bahnitá cesta :-)

2. výšlap na Ještěd

Po 23 km s bolavýma nohama se vám celá sjezdovka pod lanovkou úplně sbíhat nechce, ale co se dá dělat. V zimě se dalo aspoň trochu plužit na tom sněhu, teď si to musíme užít se vším všudy. Jak sem se zde ale v zimě hodně trápil a předbíhal mě jeden za druhým, tak dnes se mě daří držet pozici a dole ještě dva lidi předbíhám. Pod sjezdovkou posledních pár metrů a cíl. Výsledný čas 2:46:06 a 85 místo cca z 450 lidí. No je na čem pracovat pro příští roky. Ale na to, že v Pardubicích člověk kopce moc nenatrénuje a na to, že zde byla česká skyrunnerská špička, tak dobrý. J

Vyhrál nakonec Ondra Fejfar, který se nepochopitelně dostal pod dvě hodiny, smekám vše co jde. Druhý Jan Zemaník a třetí Tomáš Lichý. No prostě elita si to krásně rozdělila J

Díky všem podél trati za podporu. Když to šlo, tak se za ní člověk při závodě snažil poděkovat. Ne vždy na to byl dech, takže ať to možná dle výrazů nevypadalo, tak určitě všem strašně pomohla J

Tím závod nekončí, čekáme na vyhlašování a tombolu(protože kdo jinej by v ní mohl vyhrát než já, kterej v ní ještě nikdy nic nevyhrál) :D..Z nebe se začal snášet déšť, takže tím pádem pár lidí odjelo a díky tomu se v tombole dostalo premiérově opravdu i na mě a hned z toho byla výhra v podobě třídenní vstupenky na rock for people. Báječný zakončení báječného dne J

Plusy: Asi zde nebude vypisovat vše, protože by to bylo na několik stránek, takže snad jen díky řediteli a všem dobrovolníkům za to, že pro nás závodníky připravují tak skvělý závod! Plus tedy symbolicky dávám za celý den J

Minusy: Snad jedině,  že by mohli být v cíli aspoň dva stánky na pití (mě osobně to teda nevadilo, stejně jsem čekal na vyhlášení, tak mě bylo jedno jestli čekat chvíli ve frontě nebo kousek od ní), vzhledem k tomu, že ale začalo pršet, tak mohla fronta někoho odladit, ale to byl jen detail.

Délka: 25 km                                                                         Převýšení: 1600m
Povrch: Asfalt                                                                        Výsledky: Zde
Web závodu: Zde
Záznam Trasy:  Strava  movescount

Za foto díky Michaelu Dobiášovi z Trailpointu, Lukáši Podolákovi, klukům z Raceshots.cz, Romanovi Koravskému a dalším.

Takže ještě jednou díky za vše! J